Baba-papa márka. Hallottál már ilyet? Nem? Miért nem? És mi ez egyáltalán? Már mondjuk is.
Mi, a Baby Chameleon –nál egy mozgalmat indítunk, amihez bárki csatlakozhat! A Baba-papa mozgalom lényege EBBEN a cikkben olvasható, hadd foglaljuk össze tömören.
Egy új fogalom
Azt tanultuk, hogy a márkaépítés sikeréhez vezető egyik fontos kulcs az lehet, hogy egy új kifejezést vagy kategóriát alkotunk. Valamint, hogy közösséget építünk. Közösséget olyan emberekből, akik osztoznak az értékrendjeinken, akik azonosulnak a meglátásainkkal. Akiknek átjön a sztorink, az ügyünk, a minőséghez való feltétlen ragaszkodásunk. Így alkotta meg Daddy Chameleon a baba-papa márka kifejezést, amiről ő maga ezt mondta:
„… egy mozgalmat akarok indítani, azért, hogy a baba-mama kifejezés mellett ... a baba-papa márka kifejezés is létjogosultságot nyerjen.”
De mi is a baba-papa mozgalom?
Életünkben, a Kaméleon család életében kivételes volt az elmúlt két hónap: Bogi, azaz Mommy Chameleon az államvizsgájára készült, ezért Adorján, Daddy Chameleon volt együtt jószerivel Kála Johannával. Szerencse, hogy ezt megtehették! És milyen jó volt!
Ezen idő alatt sokkal szorosabb lett a kapcsolatuk, a kislány sokkal jobban kezdett kötődni az apukájához is, kialakultak közös kis játékaik, szokásaik. Az már csak hab a tortán, hogy szakemberek szerint is, a gyermek életében ugyanolyan fontos az apa, mint az anya, csak másképp. (Nyilván, az első hónapokban inkább az anya, de ez idővel kiegyenlítődik.)
#babapapa
Célunk tehát, hogy a baba-mama márka kifejezés mellé fogadjuk el a baba-papa márka kifejezést is!
Hát nem megéri így az együtt töltött idő?
Baba-papa márkának lenni mindössze annyi, hogy:
– elismerjük, kiállunk mellette és hirdetjük is, hogy az apák szerepe is ugyanolyan fontos a gyerekek életében
– e mellett természetesen kellő alázattal és belátással maradunk: az anyák maradjanak anyák (úgy se tud senki a helyükre lépni)
– kommunikálunk vagy szervezünk baba-papa eseményeket, tudósítunk, írunk olyan sztorikról, amely valamely apák és gyermekük között történt meg
– nyíltan beszélünk az apák gyermekekkel kapcsolatos kérdéseiről
– törekszünk kifejezetten baba-papa termékeket készíteni (legalább baba-papa szetteket), de a mozgalomhoz csatlakozni úgy is lehet, hogy még csak nem is készítesz “babás cuccokat”
Ennyi az egész :)
Így hát büszkén kiáltjuk világgá:
– A Baby Chameleon baba-mama márka egyben baba-papa márka is. Talán az első a világon!
– Életre hívunk egy mozgalmat, melynek minden online aktivitását a #babapapa hashtag-gel látjuk el, és bárki csatlakozhat hozzá, aki a fenti témákról ír, beszél, tud velük azonosulni vagy a fentieknek meg szeretne felelni.
Osszátok meg kérlek ezt vagy az eredeti posztot! Hadd lássa mindenki, hogy elismeritek és látjátok, hogy gyermekük születésével a férfiaknak is egy új, apa identitásuk születik. És, hogy kifejezetten férfias kérdezni, belefolyni a pelenkázás vagy a hozzátáplálás témakörébe, és, hogy mindenki megtudja, hogy nagyon régimódi eszmére vall, hogy ez csak az anya dolga lehet.
Ti mit szóltok hozzá? Esetleg mivel egészítenétek ki a listát? Ide írjátok kommentbe légyszi, hogy könnyen bővíthessük!
UPDATE:
(Rólunk mondták.)
Csatlós Csilla, coach, üzleti szakértő így reagált a jelenségre:
"A #babapapa egy szemlélet. Ami a fogantatástól indul. A terhesség közös ügy. Ha lehet a szülés is. A lényeg meg a hétköznapok."
Aranyi Szilvi, az @aranyiszilvi tulajdonosa:
"Annyira vártam már ezt a posztot, Adorján!"
Mészáros Róbert, a BrandBirds tulajdonosa:
"Adorján köszönöm, hogy ezt megosztottad. Imádom! Az ilyen pillanatokért dolgozom, ez tölt fel, ez tesz boldoggá. Örülök, hogy a zseniális gondolat megszületésének tanúja lehettem. Ez a cucc sok ember életét fogja jobbá tenni, hatással lenni rájuk."
Hanyecz-Sebők Fatima, Patóhegyi Borházfalu
" Szuper!
Már vártam!"
Tóthné Mohos Erika, Adorján anyukája:
"Kisfiam, nagyon büszke vagyok Rád, a......." (A végét nem értettem, mert elsírta magát.)
Almádi Zsuzsanna, alapító, Anyák az Anyákért Alapítvány:
"Mi is csatlakozunk, beszéljünk és hajrá!"
Fehér Krisztián, Netfone Telecom, hálózati vezető:
"Szuper, támogatom!"
Huszár Enikő:
"Nagyon jó kezdeményezés! Szerencsére én azt tapasztalom, hogy az apukák egyre jobban "szerves részét" képzik a babák mindennapjainak."
Móró Katalin, babamasszázs oktató:
"Szivesen csatlakozom a babapapa “mozgalomhoz”: babamasszazs oktatóként mindig győzködöm az anyukákat, hogy vonják be az apukákat is."