Az előző posztjainkban dolgozó anyákról és és vállalkozó anyákról írtunk. Jelen posztunk a vállalkozó anyák mindennapjaiba enged betekintést. Megint, a saját példánkon keresztül. És persze főleg nagy vonalakban - hiszen mindenki élete, életritmusa és vállalkozása más és más.
Amikor valaki anyaként dolgozik alkalmazásban, könnyebben tud anya is lenni, mint, ha vállalkozna. Mivel egyszer úgyis véget ér a munkaidő. Vállalkozóként azonban kicsit úgy fogsz gondolni a cégedre, mint a saját gyerekedre.
Jó a hasonlat, hiszen a céget is „etetni” kell: szaktudás, önfejlesztés, tervezés, pénz idő, ügyfélápolás, termékfejlesztés, stb. Jah, és a márkád nem ismeri a hétvége kifejezést. Mit lehet tenni? Nyugodtan számíts az alábbi élethelyzetekre!
Nem mindig lesz ennyire őszinte a mosolyod! Ez nem baj, csak ne mond, hogy nem szóltunk! :)
CEO – CEHO
A Baby Chameleon anyukája is így kezdte a vállalkozó anyák mindennapjait. Közös erőfeszítések, egymás segítése és türelem - ezek voltak a kulcsszavaink. Így tudtunk haladni előre. Ki is lett nevezve Chief Executive HomeOfficernek (CEHO), azaz kábé az otthonunk ügyvezetőjének.
Mommy Chameleon dolgozik. Pont olyan, mint egy stock-photo – csak kevesebb utómunkával.
A Kaméleon család bevetésen - előadásunk a 4. Budapesti Boldogság Héten.
A vállalkozó anyák legnagyobb kihívása
A kemény munka idővel gyümölcsöt hoz: egyre több lesz a megrendelés vagy az ügyfél, és ezzel együtt egyre kevesebb idő jut az alkotásra, hiszen a vállalkozás is egyfajta organizmus, amit éltetni, működtetni kell. Így egyre nehezebb egyensúlyt találni a család és a munka, és sokszor a tanulás között is.
És ekkor jönnek legtöbbször a szülők első, önmarcangoló kérdései, hogy elég időt töltenek-e a gyermekkel? Hogy jó anyák vagyunk-e? Jó szülők vagyunk-e? Nagy dilemmák - még ha tudjuk is a választ azért a lelkünk mélyén.
Most pedig a vállalkozásunk néhány mérföldkövének bemutatásával próbálunk rámutatni arra, hogy a cég körül állandóan vannak teendők. Ebből pedig már látható is, hogy a fenti idő-tényező hogyan hat a mindennapokra.
Egy új szint
A vállalkozás felpörgésével újabb szinteket értünk el - de mit is jelentett ez a gyakorlatban?
Először is: folyamatos karbantartást. Ilyen volt pl. a webshopunk.
Márkaépítés: folyamatos szöveges tartalmak készítése. Blogolás, fotók, social media bejegyzések.
Majd: ügyfélápolás és egyre több műhelymunka.
Végül: még kevesebb idő. Muszáj volt elkezdeni kiszervezni bizonyos folyamatokat.
Merre tovább?
Az újabb szintek elérésével megint újabb és újabb mérföldkövek és célok jöttek létre. Így elkezdtünk törekedni PR megjelenésekre. Tovább toltuk a marketing-szekeret, sok gerilla megmozdulással. Valamint összefogtunk jó pár pályatársat, amelynek az eredménye a Baba-mama vásár névre keresztelt kis lélekemlő közösségépítésünk.
A növekedésünk fontos szintmérője a termékeink változatosságának a növelése. Ezért folyamatosan monitorozzuk a külföldi oldalakat, különösen az egyes újdonságokra adott visszajelzéseket- mivel, akármilyen hihetetlen, nem egy terméknél volt már, hogy elsőre jó ötletnek tűnt, de olvasgatva az anyukák feedback-jeit, azt találtuk, hogy nagyon megosztóak a termékek, így nem vállaltuk be a gyártását. Idő híján egyelőre eddig csak megtervezni sikerült a termékpaletta bővítését –2018. februárja előtt esélytelen, hogy meg is tudjuk kezdeni a megvalósítást.
A megtorpanás
Minden felívelő folyamat megakad egyszer. A kezdeti lendület lelassult kissé.
Valamint további költség optimalizálást is eszközölni kellett.
És persze megint, az idő-tényező. Úgy éreztük, hogy soha, semmire nincs időnk.
Az idő rövid (története)
Az idő, a baba mellett koncentrált munkára fordítható idő jelentőségét nem győzzük elégszer hangsúlyozni!
Ezért, és ez egy nagyon fontos take away szerintünk: a kevés idő-, az állandó rohanás- és a „késésben vagyok” érzés okozta stressztűrő képesség szintje legalább olyan fontos a vállalkozó anyáknak, mint a befektetésre fordítható összeg és az üzleti tervezés- ha nem fontosabb. Ehhez pedig kell pár őszinte beszélgetés saját magunkkal!
Elhatároztuk, hogy pihenünk egy kicsit.
Itt vagyunk most
A „pihenésünk” alatt mérleget vontunk, mely az alábbiakból állt. Volt:
- 1 db baba mama márkánk,
- 6 db anyukánk (Bogival együtt),
- 11 db „gyermekünk” (Kála Johannával együtt),
- a bevételeinkből a felajánlásra váró 1%-aink,
- 6 hónap éles tapasztalatunk,
- több százezer karakternyi tartalmunk,
- sok száz képi anyagunk.
Hogyan tovább?
Bővülés és további költség-optimalizálás Ezért pedig:
- Növelni kell a gyártási kapacitásunkat: hatékonysággal - mivel nincs előre gyártott készletünk.
- Új marketinges kell. Addig is:
- folytatjuk az eddigi marketing stratégiát
- promóciókat szervezünk
- átalakítjuk a webshopot (babychameleon.hu)
- A már említett költség csökkentést kell végre hajtani.
Jövőbeni terveink
A jövőben, egyrészt, szeretnénk további saját Baby Chameleon márkás termékeket. Valamint, szeretnénk további anyukáknak munkát, megbízást adni. És végül, több, már a Baby Chameleon –on túlmutató online vállalkozásban, üzletágban is gondolkozunk.
Kedves vállalkozó anyák! Mint látjátok, és ahogy talán már tapasztaljátok is: anyaként dolgozni, pláne vállalkozni nem könnyű. De tudjátok, hogy mindez természetes, nem vagytok egyedül, másnak sem könnyű! Kitartás! Az erő veletek van. :)
Tetszett? Olvasd el az előzményeket a dolgozó anyákról és egy vállalkozó anya ületéséről is! Vagy iratkozz fel hírlevelünkre ITT (amiért most ajándékot is kapsz), de like-olhatod Facebook oldalunkat is!
Forrás: Baby Chameleon