Rendeltél már valamit az internetről, amit futárral szállítottak házhoz? Ha igen, akkor az alábbi kérdések vagy felvetések ismerősek lehetnek: - De hívjon a futár, mielőtt jön! - Mi van, ha pont nem leszek itthon? - Honnan tudjam, hogy akkor pont hol leszek? - Máshova nem lehetne kérni? Nos? Ismerősek? Ha igen, és érdekelnek a válaszok: olvass tovább!
Tapasztalataink alapján az internetes rendelések kapcsán a második legtöbbször a szállítással kapcsolatban hangzanak el kérdések. Nyilván, a legtöbbször az adott termékről kapunk kérdéseket, de ezt követően a második leggyakoribb kérdés az, hogy hogyan tud a vásárlónk hozzájutni a cuki kis holmikhoz. (Egy fél mondat erejéig, kicsit önigazolásként: ez a téma többőtöket érdekel, mint a fizetési módok vagy az utánvét kérdése. Erről EBBEN a posztunkban írtunk korábban.)
(Kép forrása: pexels.com)
Mivel az egyes termékekről írni végtelen időt fel tudna emészteni, így most a házhozszállításról írtunk nektek egy kis összefoglalót: hogyan is működik a házhozszállítás? Bár bízunk benne, hogy ahogyan a legtöbbeknek, úgy ez ma már nektek sem lesz újdonság!
A házhozszállítás az a folyamat, amely során mi, az elkészült terméked eljuttatjuk hozzád. Ez egy háromszereplős, és több tényezős munkafolyamat, melynek egyes részei változnak, mások állandók.
Az első szereplő mi vagyunk. Amint kész a megrendelt terméked, mi hívjuk a futárcég kollégáját, hogy viheti a csomagod. Ha délelőtt hívjuk, még aznap eljön érte. Ha csak délután tudjuk felhívni, akkor lehet, hogy csak másnap jön. Minden esetre, mire ő megérkezik, a megrendelésed gondosan becsomagoljuk és megcímezzük neked.
A második szereplő a futárcég. Jelenleg elsősorban a GLS-sel dolgozunk. De, hogy olcsóbbak tudjunk maradni, a nagy karácsonyi csúcsforgalmi időn kívül sokszor hívjuk a DPD-t is. Minden esetre most az első példáján fogjuk bemutatni – dióhéjban- egy futárcég működését.
A GLS, mint a legtöbb nagy futárcég, a munka könnyebb szervezése érdekében Budapestet elosztotta kerületenként, és kerületen belül is további több, kisebb részt jelölt ki. Az egyik ilyen rész a mi futárunk területe. Balázsnak hívják: nagyon szimpatikus, kedves, szorgalmas és előzékeny fiú! Szeretjük :) (Kedves Attila a DPD-től! Természetesen téged is nagyon szeretünk, de reméljük, megérted, hogy most miért Balázst emeljük ki! :) )
(Kép forrása: pixabay.com)
Nos, tehát Balázs jön, ha hívjuk. Onnantól pedig, hogy átvette a csomagod – aznap még több másik, akár több száz csomaggal együtt!-, a munkaideje vége felé az összeset beviszi egy nagy elosztóba.
Az elosztóban, a napi szinten Budapest teljes területéről beérkező, sok ezer vagy tízezer küldeményt egész éjjel kollégák, „Balázsok” százai (bocs a megfogalmazásért) válogatják, szortírozzák, hogy hajnalban egy nagy autón elindulhasson mind feléd, felétek. Ezek meg is érkeznek kora reggel, valószínűleg a hozzád legközelebbi nagyvárosban található újabb elosztóba. Innen pedig annak a kollégának az autójába kerülnek, aki még aznap fog nálad, a megadott címeden kopogni, hogy átadhassa neked a már várva várt kisbabás terméked.
Itt jössz te, a legfontosabb szereplője a folyamatnak. Ugyanis, amíg nincs átvéve a csomagod, a házhozszállítás nem valósul meg. Ezért, hogy mielőbb teljesíthessük a megrendelésed, arra kérünk, hogy olyan címet adj meg, ahol jellemzően elérhetünk téged, vagy egy megbízottad. Ez kismamáknál jellemzően az otthonuk, mások a munkahelyi címet adják meg, esetleg a nagyszülőét, vagy egy szomszédét, akivel jóban vannak. Tehát az egyik fenti kérdés ezzel megválaszolásra került.
Az otthon léttel és a hívással kapcsolatban: azt szoktuk mondani, hogy senki sem tudja egy hétre előre, hogy mikor-hol lesz. Illetve, hogy a futárnak, bár alap esetben nem kötelessége felhívnia téged az érkezés előtt, szintén
érdeke, hogy mielőbb kézbesítse a küldeményt,
így sokszor megteszi. További biztosíték, hogy ha első alkalommal nem talál téged a megadott címen, értesítőt hagy neked arról, hogy ott volt, és megkísérli újra a kézbesítést. Persze, mindettől függetlenül a legjobb, ha tényleg olyan címet adsz meg, ahol jó eséllyel lesz valaki.
Vásárlóként személyes tapasztalatunk az, hogy bármit rendeltünk is eddig: a futárok tényleg próbáltak alkalmazkodni hozzánk, amennyire csak tudtak. Volt konkrétan olyan, hogy direkt miattunk gurult még egy kört a negyedben, hogy megkaphassuk a csomagunkat, mert időre kellett mennünk. És természetesen, mivel ezek a dolgok oda-vissza működnek, mi is megtettük már azt, hogy elsétáltunk a szomszéd utca elejére az autójához, hogy ne kelljen neki kétszer parkolót keresnie.
Végül, van lehetőség extra szolgáltatásokat is igénybe venni, mint például sms-értesítés a kiszállítás előtt, vagy fix és szűkebb intervallum megadása a kiszállításra vonatkozóan. (Ha ezeket igénybe szeretnéd venni nálunk, kérjük, jelezd a megrendelésednél vagy vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal!)
Neked milyen jó tapasztalataid voltak eddig futárokkal?
Ha nem akarsz lemaradni a többi posztunkról, iratkozz fel hírlevelünkre ITT, amiért most ajándékot is kapsz!
Forrás: babychameleon.hu