Baby Chameleon

- a Chameleon család blogja -

3 ok, amiért nincs utánvét egy webshopban

2017. május 03. 09:59 - Daddy Chameleon

A Baby Chameleon megalkotásakor, és a működésünk kezdetekor egy ideig dilemmáztunk azon, hogy legyen-e lehetőség utánvéttel megrendelni a termékeinket. No, azért hosszú hetekig tartó fejtörést nem okozott a kérdés, hiszen, őszintén szólva, több volt a kontra, mint a pro. Mégis, érdekes tapasztalat volt végiggondolni a dolgot, mind vásárlói, mind üzleti szempontok alapján.

Természetesen, mindenki elfogult a saját termékeivel és márkájával, valamint az ügymenetével szemben. És tudjuk, hogy a meghozott döntésünk akár vevőket is elriaszthat a vásárlástól –köszönhetően a sok negatív élménynek és tapasztalatnak, amit sok más webshop okozott. Mégis, úgy döntöttünk, hogy akár vevők elvesztésének árán sem engedünk az utánvétnek. Hogy miért? Az ezzel kapcsolatos gondolatainkat és következtetéseinket osztom most meg olvasóinkkal és vásárlóinkkal.

kukac_baby_chameleon_webshop.png

Mi az utánvét?

Az „utánvét” egy csomag - vagy küldemény-kézbesítési mód, melynek során a feladó kvázi meghitelezi a megrendelőnek a megrendelt termék szállítási költségét, kockáztatva azt, hogy az átvétel megtagadása esetén bukja az összeget. Az áru vagy csomag vételára a kézbesítőnél kerül kiegyenlítésre: készpénzben vagy bankkártyával/hitelkártyával. Jó esetben.

Fontos: amíg a fizetés meg nem történik, addig csak megrendelőről beszélünk. Vásárlónk csak akkor van, ha megtörtént a fizetés is. Nagy különbség, ugye?

Szintén fontos még megjegyezni, hogy, ahogyan egy random kiválasztott futárcég oldalán könnyen meg is találtuk:

„Utánvét szolgáltatásunk igénybevételével a futárunk csak abban az esetben adja át csomagját a címzettnek, ha az Ön által a csomagcímkénken megjelölt összeget a címzett kifizeti.”

(Forrás: DPD)

Ezt követően rá is térek azon okokra, amely miatt úgy döntöttünk, hogy nem lesz utánvét a webshopunkban.

1. ok: Mindenképp előre fizetsz!

Az előző idézetből is látszik, hogy vevőként lényegében mindenképp az előtt fizetsz, hogy magát az árut megkaptad volna.

Ezt a tényt pedig mindenképp érdemes, neked, vevőnek észrevenni. A legtöbben ugyanis, akik utánvétes vásárlást kérnek, azért teszik ezt, mert - tegyük hozzá, sokszor jogosan-, nem bíznak a webáruházban, ahonnan vásárolni akarnak. Így az utánvétre egyfajta garanciaként tekintenek. Micsoda tévedés!

Mivel, ahogy azt már jól látjuk: az utánvétes vásárlás csak egy vélt garanciát ad. Ugyanis legfeljebb abban lehetünk biztosak, hogy a vevő valóban kapjon valamit a pénzéért. Annak minőségét, vagy, hogy mi van a csomagban, nem garantálja ez az átvételi mód. Még egyszer tehát: a futár csak az után adja át a csomagot, miután a vételárat a megrendelő megtérítette.

Így pedig már majdnem ugyanott vagyunk. Hogy miért? Mert ha előre fizetés során a webshop netán nem küldene semmit, vagy nem azt kapnád, amit rendeltél, úgy vásárlóként a saját bankodban kezdeményezett procedúra során kérheted az összeg visszatérítését. (Ezen lehetőség feltételei bankonként eltérhetnek, melyről, kérlek, érdeklődj a saját számlavezető bankodnál.)

Különösen igaz ez kártyával való (és nem utalásos fizetés esetén), ahol az online fizetést biztosító pénzügyi partner egyfajta felelősséget is vállal a webshopokért, akiknek biztosítja ezt a szolgáltatást. Mégpedig a vevők, azaz a te biztonságod érdekében. Ezért a legtöbb ilyen, online fizetést lehetővé cég, a visszaélések minimalizálása érdekében, nagyon komolyan át is vizsgálja, lényegében „kockázat-elemzi” a leendő webshopot üzemeltető céget vagy vállalkozást, mielőtt szerződést kötnek.

2. ok: Üzletpolitika - avagy a személyes garancia

Mint ahogy már írtam tehát, üzletpolitikai okokból az utánvétes kiszállítást nem vettük be a portfóliónkba - és amíg tömeges igény nem keletkezik rá, nem is tervezzük. És, hogy miért vagyunk biztosak abban, ez nem is fog megtörténni? Hogy nem fogunk soha csalódást okozni? Mert a nevünk a garanciánk.

Számunkra minden eddiginél fontosabb ez a pont. A feleségem - akivel társak vagyunk nemcsak az életben, de a Baby Chameleon –t érintő munkákban is - és én is fenn vagyunk a Facebookon, saját arccal, valós névvel. A hírleveleinkben megadott telefonszám a sajátunk. A márkánk ötletét pedig a kislányunk beceneve adta. Így nem csak etikai és morális alapon, de érzelmi oldalról is elkötelezettek vagyunk a magas szintű és korrekt szolgáltatások és termékek mellett.

Tudom, tudjuk, hogy ezt bárki elmondhatja. Ám úgy néz ki, ennek köszönhetően, már a Baby Chameleon márka hivatalos bevezetése előtt, az előrendelések során visszatérő vásárlóink lettek. Az élet eddig tehát igazolja a döntésünk helyességét.

baby_chameleon_logo3_nagy_atlatszo.png

3. ok: Spórolj magadnak!

Az utánvét extra költség - neked. Miért vállalnád ezt fel? Tudnod kell, hogy akár a készpénzes fizetéskor keletkező kezelési díjat nézzük, akár a mobil -, kártyás fizetést lehetővé tevő terminálokon való fizetést - mely az átvételkor extra-kényelmi szolgáltatásnak minősül-, felárat kell fizetned.

A felár általában négyszáz forint körül kezdődik, és a kezelendő vagy átvett összegtől függően elérheti, de akár meg is haladhatja a szállítási költség szintjét. Ezt pedig a legtöbben nem szeretnék kifizetni. Nem csak ti, vevők, de mi, szolgáltatók sem. Nem az, egy sokszázezres készüléknél még esetleg bele is férne – de akkor is, lásd az előző pontokat!-, ám egy néhány ezer forintos termék esetében százalékos arányban irreálisan megemeli a költségeket. Nyilván, jogosan. Hiszen legalább kettővel több kézen megy át az összeg. Egyrészt a kézbesítő cégen-, másrészt az ő bankjukon keresztül. De most komolyan! Szükséges ez?

Összegezve tehát, az utánvétes vásárlás extra költség számodra, és kockázat mindkettőnk számára. Ne erőltessük. Ha pedig a bizalmad pajzsán még mindig rés van: használj mobiltárca-jellegű szolgáltatásokat! Például Barion-t vagy PayPal-t. Ezek hosszú távon biztonságosabbak is, mint a kártyás fizetés, hiszen adatlopás, vagy a fiókod feltörése esetén is csak az ott tárolt összeget kockáztatod. Nem úgy, mint kártyás fizetéskor, amikor a kártyádon elérhető teljes összeget leemelheti valaki - legalábbis a napi limit erejéig.

Légy okos, légy trendi, légy bátor, és használd korunk technikai vívmányait te is!

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló okosságainkról: kövesd a Facebook oldalunkat! (Itt alul és jobb felül is like-olhatsz minket.) :) 

 

Forrás: babychameleon.hu

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://babychameleon.blog.hu/api/trackback/id/tr6512475957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Myopinion 2017.05.07. 12:32:40

Aztán majd ne nagyon csodálkozz, ha a webáruházad nem úgy növekszik, ahogy szeretnéd!
Tudod, sajnos igenis van helye a bizalmatlanságnak és tényleg garanciát jelent az utánvét! Természetesen nem a termék minőségét illetően, hanem a teljesítés miatt! Te egy szolgáltatást nyújtasz, miért kellene ezt nekem bizalmi alapon előre meghiteleznem? Persze, előfordulhat, hogy nem veszik át az árudat, de kockázat nélkül nincs haszon! Egyébként a valamire való cégeknél van utánvét, legfeljebb az egészen apró cikkeket árulóknál nincs (ilyenkor a postaköltség összemérhető az áru értékével).
Az sem biztos, hogy Te hibázol, lehet hogy a futárcég! Nekem egy garnitúra autógumit(!) vesztett el(!) a GLS 170 ezer forint értékben. Szerinted?

Egyébként meg látod, ezért:

www.napi.hu/magyar_vallalatok/hirtelenul_megszunt_egy_magyar_webaruhaz_sokan_bajba_kerultek.636537.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Amúgy sok sikert kívánok, de szerintem gondoljátok át ezt még egyszer... :)

Baby Chameleon 2017.05.07. 12:36:32

@Myopinion:
Szia! Köszönöm a kommented!

Szerencsére 0 db visszajelzésünk nem volt eddig arra, hogy azért nem rendel valaki, mert nincs utánvét. Illetve, amikor felvetettük, hogy megoldjuk, de annak felára van, az egyetlen ez irányba érdeklődő is viszakozott.

Kockázat: a kockázat egy vállalkozásnál nem itt kezdődik, hanem sokkal hamarabb.

Jól mondod: a mi cuccaink kicsi, nem túúúúl drága termékek, mellesleg nem raktárkészletről dolgozunk, így minden egyedi megrendelésre, kérésre készül. Nekünk már az kockázat, ha már ezt a szót használjuk, hogy befektetünk az anyagköltségbe. (Lsd. előző bekezdés.)

Ezt a cikket olvastam, és a végére pont feloldja az utánvét kockázatosságát, mi több, említi a chargeback lehetőséget, amit én is említettem. Azért jók az ehhez és az enyémhez hasonló cikkek, mert egyfajta edukációs szerepet is betöltenek, legalábbis bízok benne! Az online vásárlás még közel sem annyira elterjedt itthon, mint amilyen lesz a következő 5 évben. Ez alatt, nagyon remélem, mindenki lesz legalább annyira tudatos, mint amennyire tudatosak sokan most, az előző 5-10- évhez képest. Legyen szó az árak ellenőrzéséről, a szavatosság-garancia kérdéséről, vagy bármilyen más vásárlói jog érvényesítéséről!

Sajnálom, hogy így jártál a futárcéggel. Feltételezem, azóta megnyugtatóan megoldódott a dolog?!

Szóval, egyelőre tartjuk magunkat a döntésünkhoz. De tudod mit! Ha szükséged van tőlünk valamire, akár ajándékba ... ezen cikkhez első kommentelőként felajánlom, hogy bármit, bármit rendelsz, adok neked 15% kedvezményt, azzal, hogy cserébe megírod a tapasztalataid. És természetesen, ha nem leszel elégedett a kiszolgálással, vagy nem kapod meg a terméked, kérdés nélkül visszautalom a vételárat! Csak, hogy legyen egy jó tapasztalatod is a webshopokról! ;)

Gerilgfx 2017.05.07. 18:13:20

magyar webshopból kizárólag utánvéttel vásárolok. pelenkatartót, meg ilyen szarokat utánvéttel SEM.

Baby Chameleon 2017.05.07. 18:14:08

@Gerilgfx:
Akkor ugye kínaiból sem, pl. Aliról?!

Egyebekben, nem mondtál újdonságot azzal, hogy nem mindenki vásárol hasonló termékeket. De köszönöm, hogy ezt megosztottad mindenkivel.

A termékektől függetlenül, van egy dalszöveg részlet, Gangsta Zolitól, így hangzik: „...Ami nekem szart sem ér, lehet, hogy neked az a jó!...” Lám, ez erre a szituációra is igaz.

khell 2017.05.07. 22:39:54

@Baby Chameleon: "Szerencsére 0 db visszajelzésünk nem volt eddig arra, hogy azért nem rendel valaki, mert nincs utánvét. "

Azért remélem az világos, hogy ez kb semmit nem jelent, az emberek 99%-a nem fog azért regisztrálni, emailt irni, vagy bármit tenni, mert nincs utánvét. Megy tovább és rendel máshonnan.

Bennem fel sem merülne, hogy egy cég amely eldöntötte, hogy nincs egy adott szállitási mód, majd meggondolja magát, mert én megkérem... Engem mondjuk pont nem az utánvét érdekel, hanem a webbox, ahol nincs, onnan nem rendelek és kész.

Baby Chameleon 2017.05.07. 22:41:45

@khell: Ez a szép a változatosságunkban és az egyedi termékek értékesítésében!

Az egyedi termékekben az, hogy ha beleszeretsz nálunk egy menő mintás pamut kelmébe, vagy egy épp a te ízlésed szerint elkészített bármilyen termékünkbe, nem fogsz elmenni máshova. Mert azt és úgy elkészítve nem kapod meg másutt. Hasonlót lehet, de pont ilyet nem. Különösen, ha mondjuk egy Közel-Keleti vagy épp egy Nyugat-Európai beszerzési helyről van egy-egy darabunk, tehát limitált mennyiségben tudunk belőle dolgozni.

A változatosságban pedig az, hogy másképp gondolkozunk, nem vagyunk egyformák. Te meg sem próbálnád, más megpróbálta. Én például már volt, hogy egy pláza cipőboltjában kértem kedvezményt – cserébe persze felajánlottam, hogy veszek két pár cipőt. Tippelj, hogy megoldották-e?

A webox igazából nem utánvét kérdése, mert míg az utánvét (inkább) a fizetést firtatja, a webox a szállítás módját. Mi velük speciel nem dolgozunk, de van helyette Fostpox és Posta csomagautomata. Plusz a futár, ugye. (És személyes átvét is van, igaz, csak Budapest egy belvárosi zónájában.)

De tudod mit?! Hogy lásd az egyediség erejét, ha épp szeretnél valamit rendelni, kizárólag neked webox-on fogjuk feladni! Deal? :)

Gerilgfx 2017.05.08. 07:31:03

@Baby Chameleon: nem, aliról sem.

én vidékimen vagyok.

amit két léc összeszögelésével, vagy pár vasdarab összeheggesztésével meg tudok oldani, azért nem adok pénzt, sőt, ha a dolog létrehozása felesleget eredményez, akkor másnak is eladok belőle. és ez vonatkozik nemcsak a megtermelhető tárgyi javakra, hanem a megtermelhető alapvető élelmiszerekre is. külföldi webshopból egyáltalán nem vásárolok, mert semmi szűkségem nincs külföldi termékekre, kizárólag számítástechnikai jellegűekre, de azt meg inkább kéz alatt pár ezer forintért megveszem valakitől. boltokba nem megyek be, hogy vegyek valamit, inkább piacon grasszálok. szóval én szerintem tipikusan egy olyan fogyasztó vagyok, akit tipikusan te, mint eladó, egyáltalán nem tudsz elérni. egyrészt ennek az oka az, hogy bankkártyával utalni nem fogok neked semmilyen körülmények között, másfelől pedig eleve nem állítasz elő olyan terméket, amelyre nekem bármilyen esetben szűkségem lenne.

Baby Chameleon 2017.05.08. 07:31:32

@Gerilgfx: Nos, igazából még nem tudtam eldönteni, hogy irigyeljelek, vagy épp, hogy ne! Komolyan mondom.
Félreértés ne essék: közelről sem hiszem azt, sőt, senki ne higgye azt, hogy neki mindenki „célcsoportja”! Így te sem vagy nekem. De hát azért ettől még nem áll fejre a világ, igaz?